کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9333 | مشاهده و دانلود: 751381242 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/12 | اعضاء: 318052 | نظرات: 37962
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

روشن شدن ابهامات درباره خالق صفحه آبی مرگ BSOD

در اواخر تیرماه سال ۲۰۲۴، به دلیل بروزرسانی اشتباه آنتی‌ ویروس CrowdStrike Falcon، یکی از بزرگترین خرابی‌ های ویندوز شرکت‌ ها و کسب و کارهای سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داد. این شرکت امنیتی سایبری در گزارش اولیه بررسی حادثه (PIR) خود اعتراف کرد که باگ موجود در الگوی Template Type IPC عامل اصلی این قطعی بوده است. پس از آن مایکروسافت نیز توضیح جامعی ارائه کرد.

از آنجایی که این روزها صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death) یا BSOD موضوع داغ بسیاری از مقالات آنلاین است، Raymond Chen، یک توسعه‌ دهنده باسابقه مایکروسافت، این هفته در وبلاگ خود با عنوان "The Old New Thing" که در بخش DevBlogs سایت مایکروسافت قرار دارد، مطلبی با عنوان "با وجود ابهاماتی که برخی ممکن است بخواهند ایجاد کنند، هیچ راز و معمایی در مورد اینکه چه کسی صفحه آبی مرگ را نوشته وجود ندارد" منتشر کرد. در این مطلب، چن به ابهامات ظاهری در مورد خالق صفحه آبی مرگ ویندوز (BSOD) روشن می‌کند.

 

چن می‌نویسد:

به‌ طور عجیبی، به نظر می‌رسد صفحه آبی مرگ اولیه اصلا مربوط به مرگ نبوده است، بلکه همانطور که چن با طنز می‌گوید، یک "صفحه آبی ناراحتی" بوده است. این صفحه زمانی ظاهر می‌شد که کاربر کلیدهای CTRL + ALT + DEL را با هم فشار می‌داد (که به آن "سلام سه انگشتی" می‌گویند) و به کاربر کمک می‌کرد تا زمانی که از عملکرد کامپیوتر راضی نیست، جلسه ویندوز را متوقف کند.

چن اشاره می‌کند که متن پیام BSOU بالا، نه کد اصلی آن، توسط Steve Ballmer برای Windows 3.1 نوشته شده است.

در مورد صفحه آبی مرگ (BSOD) ، شاید تعجب کنید که بدانید صفحه سیاه BSOD که غول تکنولوژی به طور موقت در ویندوز ۱۱ آزمایش کرد، در ابتدا در ویندوز ۳.۱ نیز وجود داشت، هرچند که اطلاعات زیادی را نمایش نمی‌داد. بنابراین کاربرانی که از میزان اطلاعات موجود در صفحه BSOD فعلی راضی نیستند، ممکن است در آن زمان حتی بیشتر از مایکروسافت متنفر شده باشند.

در سال ۱۹۹۳، یک سال بعد، شاهد اولین صفحه آبی مرگ ناشی از خطای کرنل (هسته سیستم‌عامل) در ویندوز NT 3.1 بودیم که توسط John Vert پیاده‌ سازی شد. ویندوز NT 3.1 همچنین اولین سیستم‌عامل واقعی ۳۲ بیتی ویندوز بود، به همین دلیل با ویندوز ۳.۱ تفاوت داشت و به همین خاطر نام آن NT یا تکنولوژی جدید شد.

ویندوز ۹۵ نیز صفحه BSOD مخصوص به خود را داشت و با صفحه NT 3.1 متفاوت بود، زیرا به کاربر اجازه می‌داد پیام خطا را نادیده بگیرد و رد کند. Raymond Chen طراح این صفحه بود.

اگر به یاد داشته باشید، این همان صفحه آبی مرگ معروف یا بهتر بگوییم بد نام ویندوز ۹۸ بود که در سال ۱۹۹۸ طی سخنرانی اصلی در نمایشگاه سالانه COMDEX اتفاق افتاد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50664 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1403/05/13 تعداد مشاهده: 76
سافت گذر